אנסל אדמס (1984-1902)-Ansel Adams צלם אמריקאי. צלם קלאסי שהיה לצלם מקצועי (1930). חבר מייסד של "קבוצת f64"1932. כצלם נוף במשרד הפנים האמריקאי, צילם החל משנת 1941 נופים אופייניים באזורים שונים בארה"ב. בשנות -50 וה-60 לימד וכתב ספרים על הטכניקה והאומנות בצילום.
אדמס היה בר מזל בכך שניחן בשילוב יוצא דופן של ראייה פיוטית ושל מיומנות ועניין בטכניקה, שאפשרו לו שלייה איתי בחומר. אדמס שגדל בשימור הטבע, היה מטפס הרים,סופר ומורה ורוב תצלומיו נראים כביטוי לכוח החיים המסתורי של הטבע. היו שדימו את עבודותיו ליצירות מוזיקליות.
אדמס השתמש בתוצאות מחקרם של הארטר ודריפילד על תכונותיהם הצילומיות של חומרי הצילום אך בניגוד לאמרסון, שמצא הגבלות ב"מספרי הרגישות" של הסרטים, הוא ניצל אותם בדרך מועילה. הוא המציא את "שיטת האזורים" (zone system ), לפיה השימוש במד חשיפה והשליטה המדויקת בתהליכי העיבוד של הסרט וההדפסה של התצלום , מאפשרים לצלם לחזות מראש ולשלוט בערכי הטונים של ההדפס הסופי.
אדמס הרחיק לכת צעד נוסף והחל לעקוב ,בדומה לשטיגליץ, אחרי שעתוק תמונותיו בעת הבאתן לדפוס. הוא ידע שצלמים מקפידים בעיבוד הדפסים לתערוכה, ואלה מייצגים נאמנה את רעיונותיהם החזותיים,אולם תצלומים המשועתקים בדפוס, תלויים בד"כ בחסדי פועלי הדפוס ולוחות ההדפסה. ביודעו, כי רוב הקהל רואה את תצלומיו רק באמצעות עיתונים וספרים,נהג אדמס לבצע שינויים זהירים בהדפסי הברומייד ופיקח על כל שלבי השעתוק עד לקבלת הספר המוגמר, וזאת כדי לשמור על האיכות הטכנית, עליה הקפיד כל כך בתצלומיו.
אדמס פרסם את ספרו הראשון על הטכניקה הצילומית. פרסומים נוספים באו בעקבותיו, בהם אוספי עבודות של תמונות נוף,כמו הפארקים הלאומיים של ארה"ב. בנוסף פרסם ספרי הדרכה,סייע להקים את הפקולטה הראשונה לצילום באקדמיה בקליפורניה וניהל סדנאות שנתיות לצילום בעמק יוסמיטי.באמצעות כל הפעילויות הללו-צילום,כתיבה והוראה,הפעיל אנסל אדמס השפעה עולמית לקידום הגישה האובייקטיבית בצילום.
השארת תגובה